Het Gebiedsportaal ook voor bewoners!

Gebruik: Ontwerpfase 📐

Het Gebiedsportaal voor bewoners is een Gebiedsportaal specifiek ingericht om het gebruik door bewoners zo aangenaam mogelijk te maken. Dit doen wij op de volgende manieren (zie in de afbeelding hoe dit eruit ziet):

1. Documenten overzichtelijk delen
Relevante documenten worden overzichtelijk in een de bovenkant van het scherm gepresenteerd waardoor mensen in één muisklik bij het juiste document komen.

2. Handleiding
Mensen kunnen de handleiding gebruiken om het Gebiedsportaal gebruiksvriendelijker te maken.

3.Direct zichtbaar wat gaat veranderen
Wij richten het Gebiedsportaal zo in dat alle informatie die relevant is voor de bewoners direct bij het openen klaar staat. Op deze wijze hoeven mensen niet te klikken door kaartlagen en is direct duidelijk hoe het er bijvoorbeeld in de wijk uit komt te zien.

4. Mail knop voor vragen
Daarnaast kan men altijd vragen stellen door te klikken op de mail knop die direct een mail genereert die aan de omgevingsmanager gericht is.

In de afbeelding ziet u een voorbeeld van project Burgtenbuurt in Alphen aan den Rijn waar wij samen met de gemeente werken aan digitale informatie verstrekking aan de bewoners. Samen werken wij aan digitalisering, transparantie en ketensamenwerking.

Heeft u een opgave op het gebied van participatie en kan het Gebiedsportaal hier een meerwaarde leveren? Neem dan contact met ons op!

Kijk voor meer informatie over de hoe wij omgaan met participatie